Skip to content Skip to footer

Tot ce ai nevoie să știi despre cutiile de pizza

Cutiile de pizza sunt folosite pentru a păstra pizza fierbinte pentru livrarea la domiciliu. Ele sunt utilizate și în industria produselor congelate, pizza congelată fiind prezentă în mai toate lanțurile de super și hypermarket-uri.
În acest articol îți spunem tot ce ai nevoie să știi despre cutiile de pizza.

Ce sunt cutiile de pizza și cum sunt clasificate?

Cutiile de pizza sunt cutii rezistente, confecționate din carton, pliabile, cu preț avantajos, ușor de depozitat și potrivite pentru pizza delivery.

Disponibile în dimensiuni și design-uri diferite, cutiile de pizza se pot achiziționa de pe platforme online și offline, iar companiile care produc, vând și livrează acest aliment își pot printa logo-urile pe aceste ambalaje ca metodă de promovare.

Principalele criterii de clasificare a acestor cutii sunt tipul, materialele din care sunt confecționate și tipul de imprimare.

Cutii de pizza în funcție de tipul acestora

Cutii de pizza

Cutii pentru feliile de pizza (numite și colțare sau triunghiuri)

Materialele din care sunt confecționate cutiile

Cel mai des material folosit este cartonul ondulat. Acesta este rezultatul combinării a două foi netede de hârtie (cunoscute în industrie sub numele de „capac”) cu un strat ondulat (numit „capac”).

Hârtia folosită și procesul de combinare conferă cutiilor o rezistență mai mare ca ansamblu decât ca foi individuale.

Ondulele sunt și ele diferite. În funcție de mărimea/adâncimea acestora există ondule mari, medii, fine și microondule.

În ceea ce privește dimensiunile, producătorii realizează cutii atât pe dimensiuni standard, cât și pe dimensiuni personalizate în funcție de cerințele clienților.

Tipul de imprimare

În funcție de tipul de imprimare, cutiile de pizza pot și imprimate sau ne-imprimate. Pentru imprimarea cutiilor, cel mai des se folosește tipărirea offset, imprimarea flexografică și serigrafia, iar numărul de culori al print-urilor poate fi chiar și de 4 culori. Imprimarea cutiilor a devenit, în special în ultimii ani, o modalitate prin care producătorii și vânzătorii de pizza transmit publicului țintă mesajele lor, ca parte din strategia de marketing.

Piața cutiilor de pizza

Vânzările cutiilor de pizza se află în creștere în ultimii ani, un trend care va continua, potrivit proiecțiilor de specialitate, și în perioada următoare. Astfel, piața cutiilor de pizza va crește, conform estimărilor, de la 2,40 miliarde de dolari în 2021 la 3,58 miliarde de dolari în 2029. Creșterea acestei piețe se datorează mai ales creșterii consumului de alimente la nivel global, în special a celor gata preparate pentru a fi servite la domiciliu. În plus, pandemia a dus la creșterea numărului de restaurante care livrează pizza pentru acasăși odată cu acestea, a crescut și cererea de cutii pentru pizza.

Istoria cutiilor de pizza

La începutul anilor 1800, brutarii foloseau recipiente din cupru, cu capac, pentru a transporta pâini mici și pizza. Cuprul păstrează temperatura constantă și adeseori fiii brutarilor mergeau prin cartiere ducând după ei mini-sobe în care recipientele de cupru păstrau calde plăcintele și pizza pre-fabricate.

100 de ani mai târziu, pizza începe să fie din ce în ce mai cunoscută în New York și în alte orașe americane aflate în plină dezvoltare. Legenda spune că pizza se vindea „to-go”, rulată într-un con, învelită în hârtie și legată lejer cu sfoară. Încet-încet, pizza a început să se vândă la aproape toate brutăriile din cartierele cu imigranți italieni.

În anii de după al Doilea Război Mondial, milioane de militari americani au făcut cunoștință cu pizza în Italia, așa că interesul pentru acest aliment a crescut simțitor la întoarcerea lor acasă. În anii ʻ40, o mulțime de furnizori ofereau pizza la pachet. Structura subțire a pungii în care era ambalată pizza permitea aburului să iasă, însă odată cu el se pierdea și căldura.

Anii ʻ50 au adus pizza în bucătăriile americanilor și, pe măsură ce a crescut cererea pentru acest aliment, pizza a evoluat. Pentru că gențile în care era transportată pizza nu se stivuiau bine, producătorii au trebuit să se adapteze.

Cutiile în care se depozitau produsele de panificație, fabricate din carton subțire au fost întărite și astfel au luat naștere „strămoșii” cutiilor de pizza de astăzi. Însă din cauza umezelii create de condens, aceste cutii se deteriorau.

Unul dintre momentele definitorii în istoria cutiilor de pizza este legat de numele lui Tom Monaghan, fondatorul companiei producătoare de pizza – „Domino’s”.

La mijlocul anilor ʻ60, Monaghan a căutat o companie care să producă o cutie de carton ondulat care să își mențină forma sub impactul căldurii și al condensului și care să poată fi pliată. După mai multe încercări, o companie din Detroit a reușit să creeze cutia dorită de Monaghan, cutie care a devenit standard în industrie și care se folosește și astăzi pentru pizza la pachet și nu numai.

Alege cutiile de pizza potrivite pentru afacerea ta de la Onducarton, furnizor de produse de calitate, fabricate cu utilaje moderne.

Lasă un comentariu